divendres, 10 d’octubre del 2008

Ria de Noia.

Dimecres per la tarda vaig anar al poble de Noia a veure la seva ria, bé, tècnicament es diu "Ría de Muros" per un altre poble que hi ha a prop. És a uns 30km de Santiago. Carreteres petites, pujades, baixades, revolts, humitat a l'asfalt, molts arbres a banda i banda,... Vaig passar-hi un parell d'hores passejant per una espècie de parc/passeig/moll amb molta fusta, molta gespa i poca aigua. Estava exactament sobre el mar però allà no hi havia aigua!!!És el que tenen les marees atlàntiques, a segons quines hores no hi ha aigua i es forma una espècie d'aiguamoll d'algues i fang amb una olor a mar brutal i on les gavines es posen les botes recollint del terra l'aliment que durant el dia han de pescar. Vaixells abandonats i deixats morir fora de l'aigua menjats pels arbusts. Barquetes a la sorra esperant que torni l'aigua. Ponts medievals per creuar la ria. I creus i esglésies per tot arreu, el catolicisme ho inunda tot aquí, no hi ha escapatòria possible!!! Aqui us deixo algunes de les fotos q vaig fer, espero que serveixin una mica per imaginar l'atmosfera del lloc.Jo a casa després de dinar i de rentar els plats, a punt de fer el "join" de la tarda, que potser s'acaba convertint en el "join" de tot el dia. Per la nit ho sabré. He rebut carta del vell, a dins n'hi havia una del banc (ja veus!!!) i una altra de tràfic informant-me que el meu permís de conduir és a dos mesos de caducar, que em vagi a fer una revisió/pantomima d'aquelles per poder-lo renovar. Quina cosa més curiosa, potser tindré un carnet expedit a Galícia. Jeje!! Ahir vaig fer "coulant de xocolata" i no em va quedar gens malament, tot i que crec que potser em vaig passar una mica amb la farina, és el que té fer-ho a ull. Au!!!! Aquí s'acaba això. Intentaré compensar la falta d'escrit d'ahir fent-ne dos o tres avuí. Després més.
Bona tarda.